Saturday, April 18, 2009

Doc oh Doc!

"waktu appointment dah tamat, kamu datang esok" nurse memberitahu..

"esok?" aku tanye dgn muke pelik..

"ye,esok sbb doktor dah balik" jwb nurse yg same..

??????!

Itulah yg ade dlm fikiran sebaik saja nurse bgtau doc dah balik.."TANDA SOAL"..

Diberitahu doc dtg pkul 8 mlm, so aku dtg la pkul 8.30 sbb dpt no giliran 5 (bajet 30minit b4 turn aku)..tp sampai je hosp, itu jawapan yg aku dpt..


Yg peliknye, boleh doc tu keje xsampai 30min je..ish, xpatut..tp mungkin salah aku jg, salah dlm membajet mase..kesian..bukn aku tp senior aku yg sudi luangkn mase teman aku buat appointment n jumpe doc...lastly xdpt capai matlamat nk jumpe doc..ape nk buat..


Itu yg berlaku mlm ni, mlm b4 exm practical histo..sedang org lain asyik mghafal gmbar2 n slides, aku sibuk ulang-alik pg hosp..bru terasa besarye nikmat yg Allah bg yg selama ni kte lupa..Astaghfirullah


Dlm mase aku xbleh study, diuji lg bila matlamat nk jumpe doc xkesampaian..jika ikut logik akal, 2perkara yg dirncang n dua2 xjd..terasa mcm mlm ni aku xbuat ape2..rase sgt rugi..tp hati ni brbisik, "yakinlah dgn ketentuan Ilahi"..jd aku pn redha dgn ape yg brlaku..


Ade perkara yg pd pndgn kte nampak lemah n buruk ttp Allah campakkan hikmah dsebaliknya..cume akal manusia ni je xsampai tahap nk fikir ape hikmah yg Allah bg..mungkin Allah nk igtkn aku yg sering alpa spy lebih brsyukur dgn nikmatNya..mungkin jg aku bz stdy smpai lupe utk bz mntaqarrubkn diri pdNya..atau mungkin Allah nk aku release tension dgn brjln mlm2 (bukn sje2 tp ad tujuan)...atau ape..Allahu'a3lam..


Let's bygone be bygone..yg pnting kne redha, yakin akn suratan Allah pasti ad hikmahnye..jgn mengeluh, sbb tu tnda org yg ptus asa dgn rahmatNya..Doaku agar Allah permudahkn jln utk aku n sahabat sperjuangn excel dlm exam..


InsyaAllah, najah!


No comments:

Post a Comment