Tuesday, October 13, 2009

Sub2: Jangan Main TARIK TALI Dengan Allah

Apa maksud kau tarik tali dengan Allah?
Ok, aku berikan contoh

Misalnya waktu buat kerja dakwah tu,
Terdetik tak kat hati , banyak lagi yang tidak habis belajar

Terdetik tak kat hati, assignment Parasit tak siap lagi
Nota Pharma tak buat lagi
Lusa kuiz Patho tak prepare lagi
Itulah maksudnya tarik tali dengan Allah

Ada keraguan dalam hati
Seolah-olah tidak yakin dengan janji Allah

Siapa yang menolong agama Allah, nescaya Allah akan menolongnya
Kita melakukan jual beli dengan Allah,
Kita nak beli syurgaNya tapi kita tidak bayar lagi

Kita berdoa, tapi takde kesungguhan dalam doa kita

Kita berdakwah, tapi hati kita tiada dengan Allah

Anis dah faham
Anis kena banyak muhasabah
Anis dah study dari tadi, tapi tak masuk-masuk

Anis tahu itu maksudnya peringatan dari Allah
Anis tahu hukum berdakwah tapi tidak mengerjakan kerja tersebut

Anis, sahabatku,
Seorang ibu pernah mengatakan
Aku ingin dakwah terlihat dalam setiap perbuatanku

Setiap kali aku bergaul dengan jiranku, aku ingin mereka merasakan kemanisan iman dan Islam

Setiap kali jiranku melihat kebahagian rumahtanggaku, aku ingin mereka merasakan keindahan Islam

Anis, itulah yang inginku kubentuk dalam diriku
Aku ingin setiap perbuatanku menjadi manifestasi dakwah itu sendiri
Pelajaranku, hubunganku dengan keluarga dan sahabat, segalanya adalah dakwah
Moga kita bersama dalam usaha merealisasikannya

No comments:

Post a Comment